Khamis, Mei 07, 2009

Macam-Macam Hal.........

Part 1

Hari ni Zulhelmi tak datang sekolah......begitu jugak sorang lagi (Saiful) yang aku memang rasa dia yang lebih2 nak jadi samseng dalam kejadian gaduh2 tu.
Aku pon sembang2 dengan budak2 yang lain....depa ceritakan Emi tak datang skolah pasal teruk kena pukul ngan bapanya. Kesian pulak aku dengar!!! Kawan2 dia cakap bukan Emi yang mulakan, Saiful yang thegeh2 mula...ajak dan sembur api nak keruhkan keadaan. sakit ati aku dengan Saiful ni tau. Saiful lah satu2nya murid aku yang paling kurang ajar sekali. Dia dah tak mendapat tempat dalam hati aku...sementelah lagi mak dia pantang kita komplen pasal anak dia...terus saja serang2 cekgu. kononnya anaknya lah yang baik sangat...........

Part 2

Kesian jugak dengan rakan seangkatan sorang ni....
dikatakan takdak perasaan....katanya... orang2 ICT2 ni takdak perasaan. Aikkk??? mana dia dapat jawapan ni taktau lerr....
Rakan tu tahu tugas dia, sebelum ni dia takdak masalah....masalah timbul lepas dia dipaksa ajar subjek yang dia memang tak reti dan tak bkemahiran lgsung nak ajar. camne nak ajar kalau diri sendiri tak reti. rakan ni pon dah tolak dan cakap awal2 yang dia memang tak bole...tapi disuruh jugak. dah tentu dia pressure. bila stress..mulalah tak kena sana sini.
Nak cerita banyak pon tak guna....
Kenapa yerr...sejak orang kanan baru ni...semua cekgu2 bermasalah....
itu yang patut dikaji oleh bigboss.
Kami pon dok pikir...orang ni bole pcaya tak ni. Pasalnya dengan org ni dia cerita lain...orang tu dia cerita lain.

Td ada sembang ngan sorang cekgu yang baru balik kursus......katanya proses dia mohon dan dapat kursus tu semuanya dia buat sendiri. Sebab apa...??? surat pmohonan dia yang ptama tu tak sampai jabatan sana. Nasib baik dia fon terus pihak sana tanya status pmohonan dia. Rupanya borang dia memang tak ada kat sana. puan kat Office lak mati2 kata dah hantar. Maka kena marahlah kawan aku ni sebab tipon orang atasan katanya cekgu2 macam kami ni tak boleh telefon orang atas2 sana. Apalah puan tu..Puan kalau dalam borang tu siap tulis nama dan no.fon untuk dhubungi jika ada apa2 masalah...dah tentu kita bole fon....tak payah nak tunggu puan tolong tipon. Pelik la aku!!
Dah tu....kawan aku ni sikit punya baik...malas nak cakap banyak....dia buat semula proses dari awal tanpa pengetahuan puan tadi dan terus hantar borang sendiri. dah tak pakai office2 boy dah!! Yang bestnya kata kawan aku tu...pegawai tu siap ucap terima kasih lagi kat dia sebab menyenangkan tugas dia....
yang puan tu pulak..sampai ke hari ni dia taktau cerita sebenar tu. payah nak cerita ngan orang gitu!!!! Biar dia syok sendiri.............

SO........ aku rasa ada yang tak kena la ngan puan kami sorang tu. Ada jugak kami risik2 dari tempat lama dia tentang perangai dia tu...hasilnya orang sana 'emuanya 'alhamdulillah dah lepas...siap pulut kuning'...hahaha!!! patutlah....Cepatlah dia naik pangkat. Kami pon nak buat pulut kuning ni....bukan sorang yang aku dengar nak wat...tapi ramai sangat dh...............


0 : KoMen: