Rabu, Mei 06, 2009

Apalah Nak Jadi.........

Pagi tadi sesampainya disekolah.....Bos bgtau kemarin lepas kelas tambahan budak2 aku bergaduh dengan bebudak kelas sebelah..dengan penuh lagaknya ala-ala gengster lagi. Bawak geng..panggil geng sekolah sebelah...bawak2 besi....penuh gayanya murid2 aku.

Aku tak terkejut pon sebab memang tau dah budak2 kelas aku tu pantang dicuit...mudah saja nak hanginn.......!!!Depa takkan mengamuk kalau takdak orang kacau depa. Aku masih rilex...dengar cerita A-Z budak2 tu....
Budak2 kelas aku memang takot gila ngan aku...bila aku panggil suruh cerita kejadian tu....asyik menunduk aja...berceritalah depa A-Z....dan aku tak macam biasa....hanya dengar saja....apa pon aku tak cakap...
Mesti depa pikir....buang tebiat nak mampos ke cikgu shima ni....tak kena penampar pon...padahal kes kelmarin agak berat...mlibatkan parents2 smua.
Yaaaa....cekgu shima rasa kecewa sangat2...anak murid aku lemah dalam segalanya. Lemah dalam pelajaran...lemah semangat....lemah iman........

Aku tau....punca bergaduh ni mesti dari Fakhrul kelas sebelah tu jugak. Tapi budak kelas sebelah tu dari kelas yang pandai....bijak....
Apa lagi yang bole aku buat...yang lemah takkan menang...yang bodoh takkan terlawan......
Bulan lepas budak yang sama cari pasal ngan murid aku si Zulhelmi ni, sampai penyodok sampah aku pecah berterabur........lawan pukul. Kes nya Fakhrul ni jugak puncanya. Aku dah cakap kat si FAkhrul tu....'awak bijak..pandai....gunakan otak sebaiknya. jangan cari pasal. Anak murid cikgu ni bodoh2 semuanya...depa tak pandai pikir macam awak. Yang depa tau guna kekasaran saja'.
Rupanya kes sebulan lepas masih lagi jadi dendam kesumat antara 2 kelas ni.

Kalau kes yang lepas2 aku akan cari punca sampai lubang cacing..nak tau sapa punya pasal. tapi kali ni....biar orang lain yang cari. Takot tak pasal aku hempuk anak orang lak. Aku tak salahkan Zulhelmi kalau depa kata dia mulakan dulu. Zulhelmi tak layak jadi samseng, Samseng apa...kalau cikgu tinggikan suara pon dah menangis. Samseng taik kucing bole la....

Tadi...masa di soal siasat....aku jenguk skejap...lepas sesi tapisan....yang betol2 tlibat....6 orang kelas sbelah....2 orang kelas aku, zulhelmi n saiful. Aku tengok Zulhelmi tunduk macam muka nak masuk dalam lantai. Dia takot aku mengamuk kot........

Itu hal pagi....
2 waktu sebelum tamat psekolahan.........aku masuk kelas.....aku pon hairan kenapa aku tak sentuh pasal kejadian gengster tu........
Aku tengok zulhelmi dan beberapa org murid bmasalah..takdak dlm kelas. Kawan2 depa kata cikgu kaunseling panggil. Tup2 masa meeting tadi GPK1 bagitau dia terjumpa zulhelmi menyorok belakang bangunan. taknak masuk kelas katanya takot aku marah pasal kejadian tu. Ciss....ingatkan ada kat bilik kaunseling. Rupanya sejak kol 11 pg lagi dia dah nyorok. Sampai tak masuk kelas KH. Cikgu KH pon ingat dia kena kaunseling.


p/s: Entahlahh....cekgu dah letih dah nak marah2 kamu....tetap sama jugak jadinya......


0 : KoMen: