Isnin, Julai 13, 2009

Lesung Pipit.....

Satu hari, dalam kelas....murid2 aku sambil buat latihan sambil bergosip (kuat bergosip rupanya budak2 tu walaupon lelaki) . Oleh sbb meja depa bdekatan meja guru, dimana tempat aku bertapa waktu tu...maka aku terdengarlah cerita tentang lesung pipit......
( pada masa yang sama, cikgu shima buat2 menulis..tapi telinganya dibuka luas2 yerr..untuk dengar cerita..sambil melihat melalui ekor matanya)

Masing2 4 orang dalam kumpulan tu asyik tersengih2 sesama depa. Suruh rakan tolong tengok2kan lesung pipit masing2. Luar biasa sungguh masing2 punya tersengih. Semata2 nak tunjukkan lesung pipit masing2. Masing2 mengaku ada lesung pipit.....
Dah letih gamaknya........depa bantai gosip cikgu2 sekolah tu yang ada lesung pipit lak.
( Cikgu Shima sedang asyik dengar lagi yaaa...)
Katanya...kat sekolah niyang paling besar lesung pipit adalah Cikgu Ong. Cikgu Ong ada kat dua2 belah pipi...dalam pulak tu.
Sorang murid sengih sambil menekan2 dengan jari dipipi...nak tunjukkan kedudukan lesung pipit Cikgu Ong.
(Cikgu shima kelihatan rancak menulis...tapi dalam hati cikgu shima bkata...bole tahan budak2 ni)

Sorang murid sambung pbualan depa...'cikgu......." itu saja yg aku dengar......
Kemudian...aku perasan suasana lain macam saja...depa sembang makin lama makin perlahan....
....sah ditujukan untuk diriku..! Aku terdengar ayat2 cam tak pcaya...
Yaa...agak depa baru perasan aku pon ada lesung pipit. Walaupon tak sedalam atau di dua2 belah pipi cam Cikgu Ong. Tapi cikgu shima pon ada lesung pipit jugak.
(cikgu shima tersengih dalam hati....macam2 budak2 ni perhati)
Hmm....nampaknya aku harus banyak sengih supaya murid2 aku perasan akan lesung pipitku.....

6 : KoMen:

Rona Realiti berkata...

tetiba tersengih sambil menampakkan lesung pipitku ketika membaca blog ini...

~ShiMa~ berkata...

Aku juga tiba2 berasa mahu tersengih ni haa...

Aliza berkata...

aku pun pun turut tersengih :-)..almaklum la kita ada lesung pipit..hubbyku ckp dia jth hati pandang pertama kat lesung pipitku..huhuu lsg ppt jer kee???

citahrudin berkata...

aiseh x de lesung pipit r..

p/s : biar real bdk2 laki gosip psl lesung pipit..heran betul r budak laki zmn skrg

Cikgu Ayu berkata...

saya pun senyum gak walaupun xde lesung pipit...senyum coz teringat bdk2 yg suka perati cikgu2 nih...dr tudung kt atas kpala cikgu sampailer kasut. Kadang2 naik rimas lak asyik jd perhatian nih hehehehe...perasan lah pulak..layan jer lah

~ShiMa~ berkata...

Aliza : Aku pon suka tengok org blesung pipit ni. sayangnya lesung pipitku sikit je. Harus digali lagi ni.

Citahrudin : Yerr itulah anak didik ku...murid kelas akhir yang macam2 masalah ade. yang pompuannya lagi kuat bgusip...abis idong cikgu mana yg paling kembang pon depa tau.. hampeh..

Ayu : Yaa..sama kes ngan anak murid aku..nak2 kalau cikgu bbaju baru..dari jauh dah dah tegur..'cikgu pakai baju baru kan'...Aduhai..