Selasa, Julai 28, 2009

Lawatan & Buah Rambutan

Lawatan & Buah Rambutan.......

Minggu lepas 5 org murid kelas aku tahun 6 dipilih mengikuti lawatan sehari ke MRSM. Yang aku rasa sakit hati bila dengar 'boss mem' aku sorang tu pertikaikan kenapa tolak 5 org murid kelas pandai bijak bestari tu dan tempat tu dberi pada murid kelas aku yang kononnya tak pandai tu. lagi sakit ati aku..bila dia cakap 'apa istimewanya..apa bagusnya murid kelas tu' .
Nasib baik dia dia tak cakap depan aku...kalau tidak mau aku mengamuk, kasi tumbuk muka gebu dia tu...tak kira bos ke apa dah. Dia baru tukar sini, suka2 hati cakap murid aku bukan2. Aku taulah murid aku tak pandai. Dari segi sikap boleh dpuji jugak. banyak perubahannya.

Lagi pon takkan selamanya nak sisihkan murid tak pandai ni. Kesian jugak depa. Asyik2 kelas pandai saja nak djaga hati. Yg kelas hampeh2 malaun ni nak dbiarkan.
Aku sentiasa pcaya, suatu hari nanti akan ada murid aku yang dari kelas tak pandai2 ni akan berjaya dlm hidup. Manusia boleh berubah. 5 orang murid pandai tu, sbb prestasi jatuh jd sbg denda tak bole ikut lawatan. Ini mmg dah awal2 lagi pjanjian gini.

Cerita pasal lawatan tu, guru pengiring tu cakap murid aku bsikap baik. (adakah kerana aku ugut bahawa aku dah pasang spy utk perhatikan sikap depa, maka depa bsikap baik?..sukar nak jawab!!) Malahan ada yg aktif bsoal-jawab masa lawatan tu. Seronok je depa bcerita. Yg penting aku bangga, murid aku jadi baik.
Minggu ni juga aku bawakan buah rambutan dari kampung untuk murid2 kelas aku........kami bkelah ramai2 dalam kelas...sambil dengar cerita lawatan. hehehe..

2 : KoMen:

Rona Realiti berkata...

underdog blh jd champion someday...
dh tbukti di kalangan member2...
from zero to HERO...!!

~ShiMa~ berkata...

AKu pon bfikir macamtu jugak. kita hanya bole meramal. aku pon ada bukti dkalangan rakan yg tak jejak universiti pon tapi lebih bjaya..lebih kaya dari aku...
rezeki masing2....