Ahad, Julai 19, 2009

Lama vs Baru

Iron Lama vs Iron Baru

Tahun lepas....masa Annual Lunch....aku dapat hadiah cabutan bertuah berupa iron....
Masa tu aku pikir...'elehh..dapat iron...dah ada dah lerr'.
Kepada jawatankuasa BKGK..maaf kerana 'elehh' kan pasal hadiah tu....

Sekarang baru aku tau..kenapa masa aku bertungkus lumus nak mnukar hadiah suka sama suka lepas cabutan tu..tapi tak siapa sudi....
Rupanya....iron ku yang dbangga2kan tu, sekarang betol2 cilaka.....
sudah 4 helai baju aku dibahamnya.
Bukan sbb tak cukup makan...dia dah bpenyakit kepanasan melampau.....
baru letak aje..dah blubang baju aku.
3 kali kejadian aku maafkan. Tapi masuk yang ke-4 kali ni...aku betol2 hangin....
kerana baju yang ke-4 ni adalah baju koperat sekolah aku tahun sudah...yang masih belum aku pakai lagi..lantaran baru bulan ni baju tu siap jahit.
cabuk sungguh....
Aku sungguh angin....hangin satu badan....
Akhirnya......
Selamat tinggal iron lama....selamat datang iron baru....
Aku keluarkan iron hadiah cabutan bertuah tu.
Dan...
Esok aku berbaju hasil gosokan iron baru aku.....

Sesuai ke ngan ayat ni bagi kes iron aku tu..? Hahaha....
'Kadangkala Allah hilangkan mentari, dan Dia datangkan guruh..kita menangis, mencari..mana mentari pergi? Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yg indah'






2 : KoMen:

Rona Realiti berkata...

iron cap apa pakai tu...!?

~ShiMa~ berkata...

To RonaRealiti : Iron cap ayam jer..itulah pasal... :)