Khamis, Julai 02, 2009

Cerita 4B.........

aBabak Pertama....

2 orang terlibat....
2 jantina berlainan...
Tempat duduk sebelah menyebelah...
satu peperangan mulut....
Maha dahsyat....
Antara Umi dan Syafiq....
Punca...????
Syafiq panggil saya ayam belanda, Umi panggil saya taik kucing......
peluru mulut dua2nya bertalu2....
Aku mendengar dan melihat...situasi yang sungguh tak terjangka....
Murid kelas bijak...namun tetap keana2kan....
Akhirnya..dua2 meraung...menangis...mintak simpati...
Kaw2 punya menangis....
Akibat sakit hati yang melampau...
Serius....macam wayang gambar daaa....

Babak Kedua....

Peperangan Umi & Syafiq tamat dengan jayanya...
aku lega...tak perlu lagi lihat kerepot2 wajah tangisan depa. Hahaha..kelakar..
Kringggg....loceng belom pon habis bebunyi....
Mcm halilintar...bdesup mcm ferrari...
Thanesh, Khoon Tai, Alderick, Syafiq dan Rishi....berterabur lari keluar...tak ingat dunia!!
dlm masa seminit...depa sudah beratur di kantin....
Tanpa ucapan terima kasih....
Aku terpinga2...lalu aku hangin....
Aku utuskan 2 panglima untuk jejaki 5 orang tu....dgn mjadikan rakan2 skelas yg lain sbgai tawanan ku.....Padan muka, lambat depa kuar rehat hari ni...hahah!!
4 orang kembali naik ke kelas...1 org hilang entah kemana...pengecut ini anak jantan....
Aku bagaikan sinba the lion....4 orang dapat hadiah, rotan kuning satu kali.....
Aku kasi ceramah lebih kurang....tahan lagi 5 minit....
Akhirnya...aku lepaskan smua tawanan tu....sopan bjalan ke kantin....

Babak Ketiga....

Lepas rehat....aku panggil 5 orang itu.....
1 orang missing tadi..aku kasi 'hadiah kuning' jugak....
Konsepnya supaya...adil saksama...
5 orang muka sedih....belum penah aku marah....belum penah depa dapat hadiah 'kuning'...
Aku ceramah lebih kurang....
Konsep sebab dan akibat diterangkan....
Masing2 mengaku...'kami bersikap biadap....kami yang salah'....
Cikgu Shima bangga......
Konsepnya...berani akui ksilapan....
Sepantas kilat....aku keluarkan 4 biji gula2 berbentuk 'love' atas tapak tanganku....
SOrang demi sorang ambil satu biji...smbil mulut2 kecil comel bkata...i'm sorry teacher'..
Khoon thai...yang slalu aku usik2...bgenang airmatanya....
Akhirnya...dua2 tangan mengesat2 airmata yang tak bole dtahan2 lagi dah...
Sedih gamaknya tak penah kena marah ngan aku....Dah ku marah2...ku pujuk2 pulak.. heheh...
Kata2 terakhirku....'lain kali buat biadap lagi....dapat 1 rotan...dan 2 biji gula2...ok'
Ternampak garis2 senyuman comel diwajah yg muram tadi......hahaha...
Gula2 'LOVE' itu Konsepnya ialah...Cikgu sayangkan kamu2... tauuu...!!!!!!!!!!!!!

6 : KoMen:

Cikgu Ayu berkata...

wah bagusnya layanan cikgu..first class gitu
budak2 mmg kena layan gitu kan...seronok la depa

Rona Realiti berkata...

ala comel... ;p

shima berkata...

AYU : Dah marah2 budak2 tu..kena lah amik ati dorang lak. Politik beb!!! hahah

ROnaRealiti : Yaa...depa mmg comel2... 5 org tu pon comel2 juga...

baizura berkata...

garagnya cikgu........

shima berkata...

Baizura: Hehe..yeker garang...Hmm..ada sebab2nya tue...bukan main2 suka ajer.

pejuangkesan berkata...

Salam..

Cian budak tu arr.hehehe.ni mesti nagis takut ngan ckgunya.