Rabu, Oktober 27, 2010

Hidup Kita...


Hidup kita ibarat subjek matematik iaitu tambah, tolak, darab dan bahagi.

Amalan yang baik hendaklah ditambahkan...

Segala perbuatan yang buruk dan dimurkai oleh Allah hendaklah ditolak atau dijauhkan..

Pahala amalan hendaklah digandakan...

dan...

Masa yang ada hendaklah dibahagikan dengan sempurna agar kita tidak tergolong dalam golongan mereka yang rugi hidup di dunia dan akhirat.


Selasa, Oktober 26, 2010

Giliran Bertugas......

Minggu ini giliran aku bersama 2 orang teman bertugas. Minggu lepas berbulu mataku perhatikan tingkah laku murid-murid...lagi2 dihujung2 tahun nak bcuti panjang ni, banyak sungguh peraturan yang dilanggar. Minggu ni aku akan cuba untuk membuat murid-murid berpikir 2 kali sebelum berani melanggar apa2 peraturan sekolah.
Hmm...alangkah bagusnya kalau boleh saman murid-murid yang langgar peraturan sekolah, dan dendanya perlu dibayar oleh ibu bapa.
ibu bapa dan guru berpisah tiada........sama2 kita disiplinkan anak2 kita......

Isnin, Oktober 25, 2010

Kisah Chewing Gum....

Rasanya ramai yang dah tahu chewing gum is a banned stuff In Singapore.
Cakap pasal chewing gum dan Singapore nie.
Ada satu cerita, PM Singapore pegi ke Thailand, dia makan malam dengan raja Siam.
Mula-mula diorang makan udang, PM Singapore tanya kat raja siam "lepas makan udang , apa orang Thailand buat dengan kulit udang? Raja Siam jawab: "kami tak buat apa.kami buang aje" PM Singapore: "ooo kat Singapore , kami recycle kulit udang Jadik keropok udang, lepas tu kami eksport ke Thailand?"
Lepas tu diorang makan limau plak. PM Singapore Tanya lagi " Lepas makan limau, apa orang Thailand buat dengan kulit limau?" Raja Siam jawab "kami tak buat apa,kami buang aje" PM Singapore: "ooo kat Singapore, kami recycle kulit limau jadik Jus limau, lepas tu kami eksport ke Thailand"
Last sekali, diorang makan chewing gum, seperti biasa PM Singapore pun Tanya "Apa orang Thailand buat dengan chewing gum yang dah dimakan?" Raja Siam jawab "Kami tak buat apa, kami! buang aje" PM Singapore: "ooo kat Singapore, lepas makan chewing gum, kami recycle jadik kondom, lepas tu kami eksport ke Thailand"
Raja Siam plak Tanya: "apa orang Singapore buat dengan kondom selepas digunakan?" PM Singapore jawab:" kami tak buat apa, kami buang aje." Raja Siam: "ooo kat Thailand, lepas guna kondom, kami recycle jadik chewing gum, Lepas tu kami eksport ke Singapore"
Erk! muka PM Singapore jadik merah padam" dan sebaik
saja PM Singapore balik ke negaranya, dia terus ban chewing gum di Singapore, sampai sekarang! Itulah kisahnya, kenapa chewing gum di-ban kat Singapore?

Hahahaha...........

Isnin, Oktober 18, 2010

Sedang Mengubah Tabiat.......

Sedang berjinak-jinak dengan Teh Hijau.......

Ramuan teh hijau memiliki 'sejuta' manfaat bagi tubuh. Tak hanya sebagai pelangsing alami, namun juga nutrisi kulit dan pembangkit mood. Tak heran, jika banyak orang menggandakan teh hijau untuk mempercantik diri.
Minuman teh hijau boleh dijadikan sebagai amalan diet seharian kerana peranannya dalam membantu penurunan gula dalam darah dan kadar kolesterol.
Selain itu, kandungan polifenol yang sangat banyak dalam teh hijau berperanan sebagai pelindung terhadap kanser.


Ayuh...kita memulakan hari kita dengan mengambil segelas teh hijau di pagi hari. Ia akan memberikan rasa segar dan lebih bertenaga.

Cantik Bak Supermodel Berkat Teh Hijau.....selamat tinggal kopiku...