Khamis, April 09, 2009

Banjir Seketika...

Pagi tadi hujan punyalah lebat......yaaa ampunnn..non-stop sejak ada kot dalam pukol 3-4 pagi......Dalam malasnya aku terpikir..'alangkah bestnya kalau hari ini hari cuti'......Maka melangkahlah aku ngan malas2nya ke tempat keja pagi tu...hujan masih turun yaaa.....

Yaa..sampai disekolah..(hujan masih turun yaa....)....suasana sunyi sepi berbanding biasa....dalam hatiku ' Sah hari ini tak ramai nih'.......biasanya kalau hujan gitulahh...!!!! Sesampainya di sekolah..ini yang ku nampak.........air dimana2......

Kasut cikgu dah basah dah...aiii...belum apa2 lagi, hujung kain pon basah jugak....biasalah hujan...mujur mekap tetap vogue!! itu yang pentingnya........
Nampak beberapa orang cekgu berpeluk tubuh sambil tengok gelagat anak murid yang seronok main air ngan kaki2 kecik depa, bagaikan berjumpa Angkasawan Negara lagaknya....
macam2 bebudak ni..........main la budak2...bukan selalu pon.......
cekgu2 masih berteleku....berpikir..jalan mana harus kami lalui..harus kami tuju...sebab laluan semua digenangi air.....'haruskah kami bersama2 anak murid berkaki ayam saja hari ni'.....itu yang aku pikirkan...

hujan agak reda...masih rintik2......murid2 riuh potpet2 bukan main lagi...........
sukanya main hujan....godek2 kaki dalam air...nama pon kanak2 kan....mainlahh.....kelas aku ditingkat atas....!!Ini yang aku dapat sepanjang perjalanan aku ke tingkat atas.....

Masuk kelas....tinggal berapa kerat aja yang mai sekolah.....!! Aku Pandang ke atas syiling, owhhh...bocor..kesan air menitik sana sini. kesian!!!!!! Kelas tetap berjalan ikut perancangan. Cuma ada selingan....Aku sempat lagi suruh depa posing time hujan tu....hehehehe.....saja..nak bagi rasa seronoknya hari ni dapat tangkap gambar waktu hujan...waktu sekolah banjir...kata depa....
Ini budak2 comel..nakal2 tu......Semoga hari ni jadi sejarah kat kita noooooooo.......


Hujan mula reda...tapi langit masih lagi mendung..........
Lepas rehat aku teruskan masuk kelas aku sendiri......macam biasa..kelas aku tinggal berapa kerat ja yang hadir. Langit makin kelam....kali ni,...memang sah...mendung bererti hujan....hujan turun lebatnya....
Bila dok kelas ni haruslah aku risau..sebab ini tingkat bawah..lagipon blok lama ni selalu dinaiki air....
tak percaya???? Ini buktinya.........


Ini buktinya....air dah sampai betol2 koridor depan kelas...maka terpaksalah bertapa seketika cekgu2 yang mengajar di blok ni...nak lalu kot mana kalau dah gini sekali....
Murid2 blok ni...bukan mahin seronok lagi....sikit2 nak pi toilet...kuat betol kencing.... Macamlah cekgu taktau akal hangpa yang main main2 air bagaikan filem hindi tu......Hamboiiiiii.........

Ini buktinya.........



Lepas ajar....aku suruh anak murid aku tanggalkan stokin..kasut..sila beratur di laluan koridor untuk cekgu snap gambar okayy. Cekgu tau la..masa belajar pon dah tak khusyuk..mata naik juling dok tengok air hujan kat luar. Nasib baik cekgu sungguh memahami tau!! Maka bersorak sakanlah depa sekelas sebab seronok kaki nak jejak air. Hasilnya....tadaaaaaa....wajah2 hensem..jelita budak2 kelas aku.......didepan kelas kami.......

Wahhh...bukan main seronok lagi.........

Sebagai penutup ini gambar2 yang sempat diambil .....


Sehingga tamat waktu ...hujan masih tak berhenti lagi............

1 : KoMen:

Kak Nora berkata...

Cg Shima,
Kalau hujan lagi di lain hari, minta semua bawa boot, boot kunung macam Phuah Chu Kang tu!