Pages

Ahad, Jun 28, 2009

Kerja... Ganti Cuti.......

Sungguh bsemangat ke tempat keje hari ni, sbb ada perbincangan dan penyerahan buku laporan murid kepada ibu bapa masing2.Hari terbuka...

Sempurna smuanya psiapan aku...untuk menghadapi sesi tersebut. Jam 7.30 pagi hanya 2 org murid saja aku nampak!! ...aku angkat kaki ke kantin, harus di isi perutku sblm pbincangan bmula. ...aku makan sgenggam nasi goreng..hampehhh..masin pulak nasi goreng hari ni. Dah lerr tu mahal bapak bukan main.

Lepas makan lebih kurang....aku mnuju ke kelas..bilang angkatan kelas aku..rupanya ada 7 per 27 orang. Sambil mnunggu ibu2 bapak2 masing2 aku ngan anak murid sama2 buat puzzle..dengan harapan cerdaslah kepala otak kami lepasni. Apa yang aku phatikan..amat sukar skali murid aku nak melengkapkan puzzle2 tu dan rapuh sungguh pjuangan depa. Baru cantum 5 keping asik cakap susah.susah.susah....malas.malas.malas.........last skali aku tgok, depa smpan dalam lemari dah.

Pjumpaan hari ni ni, ddapati ibu2 bapak2 murid kelas baiduri yang turut diajar olehku yang mai bsoal jawab tentang prestasi anak masing2. sampai naik letih aku bcerita. Sungguh...dapat ku lihat, ibu2bapak2 tu ambil berat sangat2 anak depa. Tapi kesian anak2 murid ku sendiri. Inilah nasib kelas hujung2......walaupon bgitu, harapan aku mggunung tingginya pada depa.
Ada pbezaannya.

TAkot sungguh aku lihat wajah bapak itu, Mujur aku btindak bijak mmuji2 bbakol2 banyaknya tentang sikap baik yang dtunjukkan anaknya tahun ni. Untuk mredakan hangin dalam badan si bapak tu. Pasal aku tdengar bapak itu cakap 'balik rumah nanti siaplah'. Hangin nampaknya anaknya gagal smua.
Kesian...tapi bbanding tahun lalu, tahun ni banyak dah brubah dia. Oklah tu kann!!

0 : KoMen: