Pages

Jumaat, Mac 20, 2009

Dilema Seorang Kuli.

Dilema Seorang Kuli.
Bila aku tak buat kerja,
Aku pemalas.....
Bila bos tak buat kerja,
Dia sibuk.

Bila aku main telefon,
Aku salah guna kemudahan.
Bila bos main telefon,
Dia menguruskan hal perniagaan.

Bila aku baca suratkhabar,
Aku buang masa.
Bila bos baca suratkhabar,
Dia mengikuti perkembangan semasa.

Bila aku memerintah,
Aku besar kepala.
Bila bos memerintah,
Dia berwibawa.

Bila aku buat sesuatu tanpa disuruh,
Aku nak tunjuk terror.
Bila bos buat benda yang serupa,
Dia memang terror.

Bila aku berhenti kerja,
Aku mencari susah.
Bila bos berhenti,
Yahoooo...Aku lagi ler suka!!!!!!!!!!!



BOS yg adil dalam mentadbir organisasi... akan sentiasa dikenang dan diingati... dan kehilangan yg amat2 terasa....

tetapi bila BOS yg kurang adil dlm mentadbir organisasi ....
pemergian tidak terasa impak langsung... maksudnya... hahahaha... aku suka...

P/S : Pesanan ini untuk diri sendiri hopefully..kalau aku ada rezeki jadi bossss nanti, aku jadi bos kesukaan ramai, bukan bos cercaan ramai....huhuhu.......


Photobucket

0 : KoMen: