Khamis, September 03, 2009

Selamat Berjaya........

SELAMAT BERJAYA............

Hari ni hari terakhir aku kat sekolah sebelum budak2 aku hadapi exam. Jumaat aku tak ada kat sekolah. Lepas tu cuti sampai senin. Minggu depan masa exam pon aku takdak kat sekolah. Jadi aku harus perturunkan segala saki-baki ilmu yang ada untuk bekalan murid2 aku menjawab nanti. Minggu depan depa dah nak peksa. Adoi..aku pening. Sungguh2 aku risau...tapi budak aku rilex jer..hampeh....
AKu risau...depa tu kalau tak diingatkan bkali2....mampos depa merapu merepek sakan. Risau sungguh hatiku. Depa bukannya risau hal2 peksa ni.
Takut sungguh bila pikir hal budak2 ni...
Aku pulak yang terlebih risau....depa seronok jer aku tengok.
Depa ni langsung tak amik berat hal2 ujian ke peksa ke...sakit hati aku. Parents pon sama.
Tadi aku dah phone merata mencari anak murid aku yang sejak bukak sekolah tak datang2 lagi ni. sampaikan jadual peksa pon tak amik lagi. membuak2 darah aku mendengar bila aku tanya mak bapak kenapa si polan si polan ni tak hadir sekolah bgitu lama. Boleh dijawabnya "laaa..saya taktau pon cikgu dia takpi sekolah, saya keluaq pi keja awai" . Daripada aku memaki org tak tentu hala....cepat aku tamatkan pbualan dengan mengingatkan si bapak bahawasanya anaknya nak periksa minggu depan. senang ke tak senang, tolong hantar anak sendiri datang ke sekolah. aku buat ulang suara..minggu depan selasa, rabu dan khamis tolong hantar anak ke sekolah.
aku rasa macam nak sembelih orang pon ada waktu tu....geram teramat.
mati2 aku ingat dia takmai sekolah sbb demam ke apa...maklum lani musim demam. Rupanya....

aku terlalu risaukan anak murid aku...pasal aku tau depa tak ambik berat langsung hal2 belajar. Sudahnya minggu ni aku asyik bletiaq ja kejanya..ingatkan benda itu ini......
walaupon dah bbuih mulut aku asik peringat...pon aku tetap tak puas ati lagi. Aku risau pasal senin depan cuti...tup2 mai sekolah terus peksa. Budak aku lak...jenis hari ptama ke sekolah tiap minggu..asik ponteng je. mmg gitu peelnya....tiap senin dan jumaat...cerah jer kelas aku. Ramai tak datang.

apapon.....
Untuk anak murid kelas aku...selamat berjaya cikgu ucapkan.
Ingat!!..kalau tak kesiankan diri sendiri, kesiankanlah mak bapak.
kalau tak kesiankan mak bapak...kesiankan cikgu yerr...
jawab baik2...cikgu doakan semuanya bjaya........amin..........

3 : KoMen:

Quni berkata...

semoga semua anak murid kamu berjaya...

jai@jezz berkata...

laaa... apa punya parents la x amik tau pasal anak sekolah ke x..?? ishk...~ ishk..~

~ShiMa~ berkata...

TO Quni : Tima kasih atas doamu. Sungguh2 aku mengharapkan doa kalian.

To JEZZ : Aku sampai skrg tak dapat2 jawapan untuk psoalan' apa punya parent mcmtu'. Aku pon tertanya2 gak....