Rabu, Ogos 19, 2009

Jawab Telefon....

CARA MENJAWAB TELEFON ...


Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adalah salah... dan kebanyakannya sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini daku akan cuba untuk menukarkan jawapannya (tak le boring sangat lebih² lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon).



. 1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?

. Jawapan: maap.sini bukan balai polis.


. 2. Soalan: haloo, siapa disana?

. Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..


. 3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?

. Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.


. 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?

. Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.


. 5. Soalan: haloo, mak ade rumah?

. Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.


. 6. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?

. Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.


. 7. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.

. Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap


. 8. Soalan: halloo... ...

. Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?


. 9. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...

. Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.


. 10. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?

. Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.


. 11. Soalan: assalammualaikum...

. Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
. jawab)


2 : KoMen:

jai.jezz ^.~ berkata...

ader gak manusia sengal macam ni jawab tepon..

~ShiMa~ berkata...

JEzz: Hahaha...apa perasaanu jika dberi jawaban begitu yaaa..