Isnin, Januari 05, 2009

Hari Pertama

Glitter Words

Dengan penuh semangatnya aku mengucapkan selamat kembali meneruskan tugas dan tanggungjawab. Semoga tahun ini aku akan lebih bersemangat menempuh segala macam karenah dan ujian. Semoga kenangan yang bakal ditempuh akan lebih membahagiakan aku. kepada anak murid aku tahun lepas.....bertemu lagi kita nooo...ingatkan tahun ni cikgu tak jaga hangpa dah...rupanya jodoh kita sungguh panjang....hangpa dah tau kan cikgu punya hangin apa smua...so tahun ni cikgu harap hangpa semua menjadi lebih baik dari tahun lepas...tidak memalukan cikgu... tidak menyakitkan hati cikgu....tidak membuat cikgu marah....KERANA...Cikgu sayangkan hangpa semua....itu sebab cikgu terpaksa 'kejam' dan 'zalim' kat hangpa...
Apa pon pilihan semua ditangan hangpa....kalau hangpa baik dan ikut arahan cikgu....Cikgu Shima bole baik 10 kali lebih dengan hangpa. Kerana apa..???? KERANA CIKGU SAYANGKAN HANGPA!!!!...........ingat tue.....

Hari pertama aku sebagai Guru Kelas kepada budak yang sama tahun lepas tak banyak masalah sbb depa dah tau dah peraturan2 kelas dibawah kuasa Cikgu Shima. Tak perlu lagi aku nak berbuih mulut terang panjang lebar, cuma just ingatkan depa saja. Aku ada bersembang dengan murid-murid tu....tentang perasaan depa bila aku masih jadi Guru Kelas depa tahun ni...... respon yang aku dapat.....kebanyakannya suka katanya......taktaulah kot2 depa just nak amik hati aku...ahaksss....

Aku dan murid melihat2 sekeliling kelas kami.....kemudian kami berbincang apa yang nak dibuat dengan kelas kami ni....yang aku syoknya budak2 kelas aku ni amat minat sekali bab2 cantik mencantik nih.....tahun lepas pon kami cantikkan kelas kami...!!! mataku dah berbulu sbb tengok keadaan dinding yang terlalu kotor. Kelas dah lerr luas......banyak idea yang terlintas ni....
hhhmmmm...............

0 : KoMen: