Pages

Selasa, November 17, 2009

Hari-Hari Terakhir Murid-Murid Aku........

Pejam celik pejam celik rupanya lebih 2 purnama sudah budak2 6F berada dibawah tampuk penguasaan aku. Megah sebentar aku selama pemerintahan kelas ni. Aku menjaga kelas dan seisi kelas tu bagaikan emas segunung.
Entah kenapa aku rasa sayu pulak....terbayang2 wajah2 depa yang ala-ala tu.
Lepas ni adakah nakhodanya akan merindui depa?? Oowhhh..tidak..tidak...tapi tak mustahil.
Ya sekarang pon nakhodanya sudah sedih dan pilu gitu......

Tapi kalau sedih mengapa masih berleter panjang 5 KM, dengan sekalian umat 6F walaupon di hari-hari terakhir mereka???
Jawapannya....macamana nakhodanya tak berleter panjang kalau datang sekolah pensel sebatang pon tak dibawanya. Datang melenggang bagai itik pulang petang. Datangnya dengan harapan hanya untuk tackle awek2 sebelum sekolah mula bercuti. Datangnya hanya untuk bersembang2 tentang foundation, maskara, lipstik......

Wahhh...ini sudah melampau.....!!!!!!!!
Maka hari-hari terakhir mereka tetap dileteri.
Lengkaplah sudah..dari awal tahun hingga ke hari2 terakhir.....cikgunya beleterrrrrrrrrrrrr tak henti. Banyak sungguh ilmu yang nak diperturunkan...

0 : KoMen: