Selasa, Februari 24, 2009

Geram Tak Sudah...

Hari ni entah macamana aku ter'kuat' suara kat kawan aku sorang tu. Pasal apa?? Pasalnya pertanyaannya agak 'menggeramkan' aku...
Sebelum aku teruskan luah kekesalan aku ni.... nak bagitau, acctually hari ni aku tak brapa sihat. rasa cam nak demam. seram sejuk rasanya!!! Tapi aku tetap melawan takmau layan demam ni. sudahnya...rasa sikit keletihan...kepenatan....
Ok berbalik pada citer tadi, Tadi tengah kemas-kemas nak balik, sahabat aku ni ada bertanya.."pasal apa tak ambik relief?" terkejut aku dengar, sebab pagi tadi aku check takdak nama aku...agaknya aku terlepas pandang kot. pagi tadi memang banyak relief pon. Dia pi tanya lagu tu...hangin satu badan lerr aku....( Kesan demam sama nie)....aku cakapla taktau pon ada relief lillah (pinjam kata-kata seseorang).....aku taktau pon aku kena ganti!!!! yang aku tambah 'hot' dia pi habaq kat aku time dah tutup sekolah. Relief aku awal pagi tadi. bertambah lagi...dialah orangnya yang buat relief tu hari ni. Geram sungguh. Kalau dah tau aku tak ambik...tak boleh ke dia suroh budak mai hantaq kat aku. Apa??? ingat aku ni kaki pemalas sangat. tak kerjasama nak tolong relief kelas orang??? Tolongggg... sikit....setakat ni aku belum lagi la smpai ke tahap tu. bab-bab relief ni...tak penah lagi aku mintak atau tolak. Ini dia pi tanya aku macamlah aku saja takmau masuk kelas ganti tu.
Dulu PK lama dulu...kalau nampak ada yang tak ambik relief...dia hantar budak suruh kasi. ini tidak....dah lerrr sub sana sini....bila orang tak ambik (yelah kita ni kan manusia biasa, ada kala terlupa dan sebagainya)....bila orang tak ambik, tak reti lak nak cari dan bagi kat kita. Dah tu suka hati jerr nak marah sebab kita tak masuk. Hissshhhhhh bole sakit jantung aku dengan karenah 'manusia' tahun ni. Bosannnnnnnn lahhhhh!!!!
Sebenarnya aku kesian sangat kat sahabat aku tu (yang aku marah tu!!!) Aku kesian sebab patutnya orang lain yang buat semua tu. tapi dia lak kena kerah. konon sistem baru. taik kucing!!! Tadi aku dah google tugas2 'orang tu'.......nahhh siap senarai lengkap lagi. Sahabat aku ni pon ada kelas yang perlu dijaga. aku tengok dia dah macam kerani pon ada. Bertuahnya dia seorang yang penyabar!!! Kalau kena kat aku...taktau la macamana. agaknya aku cuma wak kluar ayat " kalau benar itu tugas saya, dengan sebaik mungkin saya lakukan, tapi kalau benar itu bukan tugas saya yg sebenar...sampai mati saye tak redha ngan orang tu" Memanglah...sebagai guru kita patut belajar semua benda...tapi takkanlah tugas sendiri nak sub sana...sub sini.....!! Keja sendiri baik sendiri buat, lagi puas hati.
Kesian sahabatku.....semoga hang tabah dan gembira selalu!!
Dengan rasa rendah diri....MAAFKAN AKU WAHAI SAHABAT ATAS KEKASARAN BAHASAKU ITU!!!!!
Geramku Akhirnya Sudah Lepasssssssss..............


0 : KoMen: